Siden 1994 har «TV2 hjelper deg» gått i dybden på forbrukersaker og har produsert flere best-i-test reportasjer om produkter med betydelige prisvariasjoner. Programmet har også gjennomført anonyme henvendelser til begravelsesbyråer i Oslo og omegn, med forespørsler om tilbud på «en enkel og nøktern begravelse».
I tilbudet ble det inkludert en hvit kiste, transport i en spesialisert begravelsesbil, håndtering av nødvendig dokumentasjon, dekorasjon av seremonilokalet, utforming av programmet, publisering av en dødsannonse i avisen og en solist til seremonien. Til tross for at de fleste begravelsesbyråene tilbød lignende tjenester, avdekket testen betydelige prisforskjeller.
Alléen Begravelsesbyrå utmerket seg som testens vinner. Vår nettbaserte tilnærming gir kundene full oversikt over prisene før de kontakter begravelsesbyrået. Resultatene fra testen viste at Alléen var nesten 20 000 kr rimeligere enn det dyreste byrået som ble testet.
Ved å benytte en moderne og nettbasert tilnærming, reduserer vi antallet mellomledd og øker effektiviteten. Dette gjør det mulig for oss å holde prisene konkurransedyktige samtidig som kvaliteten på våre tjenester forblir på det høyeste nivået, sammenlignbart med andre tilbydere. Vi fortsetter å arbeide hardt hver dag for å bli enda bedre.