Siden 1994 har «TV2 hjelper deg» gått i dybden på forbru­ker­saker og har produ­sert flere best-i-test repor­ta­sjer om produkter med bety­de­lige pris­va­ria­sjoner. Programmet har også gjen­nom­ført anonyme henven­delser til begra­vel­ses­by­råer i Oslo og omegn, med fore­spørsler om tilbud på «en enkel og nøktern begravelse».

I tilbudet ble det inklu­dert en hvit kiste, trans­port i en spesia­li­sert begra­vel­sesbil, hånd­te­ring av nødvendig doku­men­ta­sjon, deko­ra­sjon av sere­monilo­kalet, utfor­ming av programmet, publi­se­ring av en døds­an­nonse i avisen og en solist til sere­mo­nien. Til tross for at de fleste begra­vel­ses­by­råene tilbød lignende tjenester, avdekket testen bety­de­lige prisforskjeller.

Alléen Begravelses­byrå utmerket seg som testens vinner. Vår nett­ba­serte tilnær­ming gir kundene full over­sikt over prisene før de kontakter begra­vel­ses­by­rået. Resul­ta­tene fra testen viste at Alléen var nesten 20 000 kr rime­li­gere enn det dyreste byrået som ble testet.

Ved å benytte en moderne og nett­ba­sert tilnær­ming, redu­serer vi antallet mellom­ledd og øker effek­ti­vi­teten. Dette gjør det mulig for oss å holde prisene konkur­ranse­dyk­tige samtidig som kvali­teten på våre tjenester forblir på det høyeste nivået, sammen­lign­bart med andre tilby­dere. Vi fort­setter å arbeide hardt hver dag for å bli enda bedre.